Når glæden ved et sæt hjul der ruller godt betyder noget!

Import af cykelhjul


Der kommer hvert år flere og flere mærker af cykelhjul på markedet. Hjul af forskellig kvalitet, men tit og ofte med det samme design. VI snakker tit og ofte carbon hjul i højde på ca 50 mm i fælgen, når vi snakker landevejshjul. Med den højde tager en ny importør ikke de store chancer ang. hvad der er godt at have på lager. For det er nok mest den fælghøjde der bliver solgt til landevejscykler. Men imens designet næsten ligner hinanden, så er der stor forskel på kvaliteten. Her snakker vi kvalitet af lejer, kvalitet af eger og kvalitet af carbon. Altså kvalitet af hele hjulet.


Mange af dem der starter som ny på markedet, bruger tit den lidt nemme vej og kontakter en kineser der kan levere færdige hjul. De kinesere findes der nemlig en del af. De kan levere alt slags inden for cykelhjul, i alle kvaliteter og med det design du som importør ønsker.

Men kvaliteten spænder vidt. Så ønsker du som ny på markedet ønsker at være ny på det marked, så er det et sted hvor du skal gøre dine overvejelser. Skal hjulene kunne konkurrere på prisen eller skal du konkurrere på kvaliteten.

Men hvem skal bygge hjulene for dig?


Du kan selvfølgelig altid vælge at få kineseren til at gøre det for dig og få dem sendt færdigbygget (det kan tit godt betale sig i starten, hvor du ikke skal bruge så mange). Men senere kunne det måske være en idé at købe delene løst, og få dem bygget lokalt. Det er her jeg kommer ind i billedet. For skulle du blive ny importør af cykelhjul, er du meget velkommen til at kontakte mig for hjælp.


  • Det kan være du får hjulene færdigbygget inden levering til dig, og det eneste du skal bruge er et servicecenter der ligger inde med reservedele, og som kunderne kan sende hjulene hen til når de enten er i stykker eller skal smøres op.


  • Det kan også være at du ønsker at få delene tilsendt separat fra Østen, for så at få dem samlet her i landet. Det kan gøre at du kan få bygget hjulene på vores værksted, efter efterspørgslen på dem. Du kan have 2 forskellige fælgstørrelser liggende, og nav som passer til begge fælge. På den måde kommer du ikke til at ligge inde med hjulsæt med en profil du ikke kan komme af med. Samtidig med det kan jeg også agere servicecenter for kunderne.

Hjulets paraply.


Et hjul har en paraply. Det vil sige at fælgen er i midten af navet. Paraplyen er vigtig, da det er den der sørger for at cyklen er stabil, og at hjulet sidder lige i begge gafler. Skulle hjulet være ude af paraply, vil man opdage at dækket i nogle tilfælde, vil gå imod rammen, ved spids beslastning, eller imod bremsen. Men det vil også betyde at cykle vil begynde at dreje til den ene side, når du slipper styret. Det sidste kan man dog også opleve, fordi vejen hælder til den ene side, så vandet kan rende af asfalten.

Ved os er kravet til differencen på paraplyen 0,1 mm. Det gør at du som rytter får den optimale oplevelse.

Hvorfor hjulbyg.dk?

For mig er hjulene noget af det vigtigste på cyklen. Ikke kun fordi det er det jeg tilbyder, men fordi det er det der bevæger sig mest og der du mærker den tydeligste forskel.

Så da jeg startede med at interessere mig for kunskaben i at bygge et hjul, var det også glæden ved at møde cykelryttere der mærkede forskellen fra det de kom fra, til det de pludselig kørte på.

Så når jeg hører cykelryttere der påstår at der ikke er den store forskel på om du cykler på billige eller dyre hjul. Så er det fordi de aldrig har prøvet modsætningen til det de i forvejen cykler på.

Derfor har jeg startet hjulbyg.dk. Simpelthen for at møde flere cykelryttere rundt om i landet, der ønsker at komme ud på landevejen og få den store oplevelse. Oplevelsen ved at cyklen ruller som en drøm.

Copyright © All Rights Reserved